עורך דין ייצוג שוטרים

ייצוג משפטי של שוטרים

תקופת הקורונה בהחלט הופכת את התפקיד של השוטרים למורכב יותר. משימות אכיפה למיניהן כגון עטיית מסיכה, שמירה על מרחק, בדיקת תו ירוק, הפכו להיות תפקידיהם של השוטרים, מה שיצר מתח, חוסר אמון במשטרה, וחוסר אמפתיה לשוטרים.

סרטונים ערוכים שפורסמו ברחבי הרשת יצרו רושם מוטעה על סיטואציות מסוימות, חוסר תגובה בזמן אמת של מערך הדוברות המשטרתי, לא הוסיף למצב המתוח.

 

ייצוג שוטרים בחקירה
עורך דין זלצברג אלון – קצין חקירות לשעבר במשטרת ישראל

בנוסף, במבצע שומר החומות השוטרים נדרשו להיות נוכחים במוקדי החיכוך בישראל, וגם במקרה הזה, באמצעות מניפולציות וסרטונים ערוכים, נוצר הרושם כי הופעלה אלימות שוטרים יתרה מחד, ולא התערבו היכן שנדרשה התערבותם, מאידך.

 

תלונה נגד שוטר הפכה להיות דבר שבשגרה, וחשוב לתת על כך את הדעת מההיבט של ייצוג משפטי עבור השוטר.

 

זומנת לחקירה במח"ש?

 

ברוב המקרים, בדיקה משמעתית או חקירה במח"ש מתמקדת בבדיקת מידת הציות לנהלים ובחינת שיקול הדעת שהפגין השוטר בסיטואציה מסוימת. כאשר הוגשה תלונה נגד שוטר, לדוגמא, והוא נקרא לבדיקה משמעתית או חקירה במח"ש, הוא עומד לבדו במערכה, נושא בתוצאות לבדו, והן יכולות להיות כבדות משקל. החל מנזיפה וכלה במאסר. האם זומנת לחקירה במח"ש? האם אתה חושש מאפשרות זו?

 

אתה לא לבד!

 

במקרה בו שוטר נקרא לחקירה במח"ש, ולצערנו שמענו את המושג "אלימות שוטרים" לא מעט בשנתיים האחרונות, הוא עשוי להרגיש שעולמו נופל עליו, ומלבד משפחתו הקרובה, וייצוג מקצועי של עורך דין, הוא נותר לבדו. זה בהחלט נשמע לא קל, אבל זה לא הסוף! הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות, כשוטרים שהוזמנו לחקירת מח"ש הוא להיעזר בעורך דין אשר מכיר את המערכת המשטרתית, כיצד היא עובדת ומתנהלת, מה שיקוליה, כיצד ראה השוטר את הסיטואציה, מדוע פעל איך שפעל, מה היה מערך השיקולים שלו, ועוד.

 

עורך דין אשר מכיר את המערכת המשטרתית, היה חלק מהמערכת המשטרתית, לא רק כאיש משרדים או חקירות, אלא כשוטר בניידת ובשטח, הוא בעל יתרון עצום לאין שיעור במקרה של הגנה משפטית לשוטרים. בעצם מדובר במישהו שדובר את השפה שלך, מכיר את העולם שלך, אתה לא צריך להתאמץ להסביר כמעט דבר, עורך הדין ישאל אותך את השאלות ויבין במהרה את התמונה.

 

ייצוג שוטרים בחקירת מח"ש

 

על מנת להצליח לעבור את החקירה של מח"ש בשלום, לכל הפחות, ובהצלחה לכל היותר, על שוטר שנקלע לסיטואציה זו להיעזר בעורך דין אשר מכיר את המערכת, את מורכבות הסיטואציה, את מערך השיקולים והלחצים, ואת בית המשפט.
אין מקום לפשרות במקרה הזה, ואין טעם להיעזר בעורך דין ללא עבר משטרתי, מכיוון שהוא מכיר את המערכת בתיאוריה בעיקר, ברוב המקרים.

כמי ששירת כ-

  • שוטר שטח במשטרה
  • סייר
  • בלש
  • חוקר
  • קצין חקירות
  • רמ"ח ובנוסף במשרד אח"מ תל אביב,
  • פרקליט בפרקליטות מחוז תל אביב פלילי

אני מכיר את המערכת ושיקוליה בהחלטה על העמדתו של שוטר לדין!

אני מציע לכל שוטר, מיד עם קבלת הזימון, ולא עלינו מעצר של מח"ש, להתקשר אלי, אני מבטיח שאהיה שם בשבילכם תמיד ואעשה כל שביכולתי על מנת להוציא אתכם בשלום מהליכי חקירה ומשמעת.

שתפו:

צרו עמנו קשר

מאמרים נוספים

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן