עורך דין שחרור ממעצר

מעצר מהווה שלב מרכזי בהתקדמותו של הליך פלילי שנפתח כנגד פלוני, וזהו השלב שבו שלב החקירה משתלב עם התחום המשפטי. במהלך החקירה המשטרה שהינה הגוף החוקר, צריכה לבצע את המהלכים האופטימליים עבורה לטובת הבנה מדויקת של האירוע שקרה, אולם חשוב לציין שאין לה זכות לעשות ככל העולה על רוחה, שכן העציר הוא בן אדם שיש לו זכויות.

לאור זאת, שלב המעצר הוא שלב מאוד רגיש אשר מאוד כדאי לשלב בו עורך דין שחרור ממעצר. עורך דין כזה יוכל ללוות את העציר לאורך כל הדרך, למנוע מצבים בהם זכויותיו נשללות וכמובן לפעול למען השגת תנאי מעצר טובים יותר ובמקרים מסוימים גם לטובת שחרור ממעצר או לפחות שחרור למעצר בית או שחרור בערבות.

מהי חקירה פלילית במשטרה?

 

תפקידו של עורך הדין בשחרור ממעצר

כפי שנזכר לעיל, תפקידו של עורך דין האמון על שחרור ממעצר הוא להיות עורך דין 24 שעות ולדאוג לתנאים האופטימליים עבור מרשו. הוא זה שנמצא בקשר עם המשטרה ופועל מתוך כוונה להביא למצב של שחרור סופי ממעצר, או לפחות למצב של שחרור בערבות ו/או למאסר בית.

במקרה שהמשטרה דורשת מעצר עד תום ההליכים, עורך הדין יפעל על מנת להבין אם אכן יש לכך סיבה מוצדקת ויביא טיעונים שכנגד, על מנת להסביר מדוע אין עילה להחזקת מרשו במעצר.

במהלך מתן ההסברים הוא יכול לדאוג להוכיח שמרשו אינו מתכוון לצאת מהארץ, להסביר שהוא יכול לשהות במעצר בית בהשגחה של קרוב משפחה או של אדם אחר כשצמוד אליו אמצעי מעקב ועוד.

את כל אלה לא תמיד העציר ידע לעשות בעצמו, ולכן יש חשיבות גבוהה מאוד לכך שכל אדם אשר יש נגדו פקודת מעצר – ייעזר בעורך דין שחרור ממעצר.

 

החשיבות הגבוהה של שחרור ממעצר

חשוב להבין, כי השהייה בתא מעצר הינה קשה לעין שיעור מהשהייה במאסר.

התנאים הפיזיים הרבה פחות טובים והיחס מאוד נוקשה, וזאת על אף שעציר הוא רק חשוד ולכן בחזקת חף מפשע שהרי לא הוכחה אשמתו.

לכן, חשוב מאוד לנסות להימנע מהישארות במעצר, ומכיוון שהעציר עצמו לא תמיד ידע איך נכון להציג את המצב ואיך למקסם את הסיכוי לכך שהוא לא יישאר בתא המעצר, חשוב מאוד שהדבר יתבצע על ידי עורך דין שחרור ממעצר אשר יש לו ניסיון רב שנים בתחום.

ליווי של עורך דין מנוסה יכול פעמים רבות להביא למצב של שחרור בערבות או של שחרור ממעצר עד תחום ההליכים, ובמקרים אחרים אפילו למצב של ביטול המעצר לחלוטין.

מהן הזכויות של הנחקר?

מקרה מיוחד – מעצר מנהלי

והיה ומדובר במעצר מנהלי, כזה אשר מטרתו היא, לכאורה, למנוע מאדם מסוים לפגוע בביטחון המדינה, על אחת כמה וכמה יש להסתייע בעורך דין.

אמנם מעצר מנהלי אינו הליך שנהוג פה באופן תדיר, אולם הוא בהחלט מתקיים מפעם לפעם, ויש בו טעם אמיתי לפגם.

מעצר מנהלי הוא מעצר שנעשה לא משום שאדם נחשד בכך שביצע מעשה מסוים ולכן המעצר נדרש על מנת להבטיח את קיומו של הליך נלווה לחקירה, ולכן הוא נחשב לפגיעה בזכות היסוד לחופש האדם ויש עליו הרבה מאוד מחלוקות.

מכיוון שיש כאן פגיעה של ממש בזכות אלמנטרית של אדם, חשוב שמי שמתבקש להגיע למעצר מנהלי ישכור את שירותיו של עורך דין שחרור ממעצר על מנת שיעשה כל אשר ניתן על מנת שלא יגיע לתא המעצר.

לסיכום: זימון למעצר יכול להתרחש במקרים שנפתחת נגד אדם מסוים חקירה או במקרים חריגים – כמעצר מנהלי מתוך חשד לאפשרות פגיעה בביטחון המדינה. בכל מקרה שכזה חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין שחרור ממעצר בעל ידע וניסיון רב בתחום, על מנת שיפעל בכל הדרכים המשפטיות האפשריות לכך שהמעצר יבוטל או לפחות יומר בשחרור בערבות ובמעצר בית עד תום ההליכים.

משרד עורכי הדין זלצברג פולק מתמחה בתחום של שחרור ממעצר ולו ניסיון רב שנים בשחרור עצירים ובייצוגם.

לקבלת מידע נוסף אודות השירות ולקביעת פגישה צרו קשר טלפוני או דרך האתר ונשמח לעמוד לשירותכם.

*כל האמור לעיל מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד ומופנה לשני המינים.

**אין באמור לעיל תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אשר מתייחס למקרה ספציפי.

 

 

5/5 - (5 votes)

שתפו:

צרו עמנו קשר

מאמרים נוספים

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן